onsdag 10 juni 2009

Trött


Det går i ett rasande tempo nu. Jag hinner inget mer än att jobba och delta på de aktiviteter som förväntas av mig.
I måndags jobbade jag sent och därefter hade vi möte. Var hemma först kl 20. Dagen därpå jobbade jag tidigt, men var direkt efter jobbet med sonen på vårdcentralen där han undersökte sitt knä. På kvällen var vi på skolavslutning för våra 6:or. Sista skolavslutning som vi är med på som föräldrar. I högstadiet är man inte så välkommen längre........Var hemma 21.
Idag har maken varit med äldsta dottern och gjort ett sömnEEG. Jag hade ingen möjlighet att ta ledigt. Hade utvecklingssamtal inbokade på jobbet. Undersökningen var lyckad och nu väntar vi på svaren. Tid för magnetröntgen har kommit. Sover ganska dåligt om nätterna vilket säkert oxå resulterar i att jag känner mig HELT slut.
I morgon slutar jag tidigt och ska åka direkt hem!!!! Att man kan se fram emot något så banalt ;o)
Jag har fått en hög med nya böcker från Adlibris, jag har nya numret av Hus&Hem, men just nu finns det inte en tanke på att varken orka eller hinna ta tag i dem.
Jag hoppas lugnet infinner sig i helgen. Då måste jag i och för sig skrapa fram vårt hem under veckans förfall, men så mycket annat har vi inte planerat.
Näst äldsta dottern är på utlandssemester och gottar sig, äldsta dottern slutar skolan på fredag och sen har alla barnen sommarlov!!!
Själv jobbar jag drygt två veckor till och för första gången på många år ser jag fram emot min semester.
Slutbetalade Österlenveckan idag och det verkar som att äldsta dottern följer med oss vilket känns tryggt efter som läget är som det är med henne just nu.
Detta måste väl vara det ABSOLUT tråkigaste inlägg jag gjort!!!!!
SORRY!

3 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Usch, det är jobbigt när man inte får sova riktigt ordentligt!! Förstår att du sover oroligt pga äldsta dottern. Hur snart får ni besked på sömnEeg:t?

Härligt med en hög med böcker att ta tag i! Jag har också fått fem nya denna veckan, och ska börja med Jungstedts ikväll!

Jag har tagit ledigt idag och varit på sonens skolavslutning. Dotterns är man inte välkommen på längre..beror väl på att de har gått 6:an på en högstadieskola.

Kramar på dig!
Camilla

Unknown sa...

Oj, låter som mycket kring dig nu! Hoppas du får tiden till att läsa din Sköna Hem och dina böcker någon lugnare dag. :-) Hoppas också att dotterns provsvar ska vara helt ok! Lät härligt med att ni ska resa till Österlen. Dit hoppas jag med komma någon dag då det ser så vackert ut!
Ha det bäst!
Kram Helena

Milla sa...

Det var inte alls tråkigt vetdu! De är en jobbig tid ofta nu, när väl sommaren kommer och man ser fram emot så mycket... Hemma hos mig har sommarlovslugnet infunnit sig sen ett tag, t o m jag kan ta lite sovmornar när kidsen är lediga, nen snart börjar ju E sommarjobba och man får väl skjutsa in henne till 7 på morgonen... Det där med böcker ja, ska själv beställa ett gäng tänkte jag. Har inte läst de senaste Ljungstedt så det blir nog nåra på pocket. Ibland är det skönt att spara sig så man har ett par att plöja igenom. SOV GOTT!