söndag 7 juni 2009

13 år


Helgen är snart över och sen igår har vi fyra tonåringar i familjen.
Våra 12 åringar blev 13 i går och eftersom det var nationaldagen var det många som flaggade för dem ;o) Det var dom i allafall helt övertygade om som yngre.
Dom blev ordentligt firade med stort kalas för släkten och många presenter. Först på topplistan hamnade Nintendo DS och Sims3. Dessa har gått varma sen i går.
Vädret var inte vad vi helst hade önskat i går så vi fick sitta inne, men det gick det oxå även om det hör till att sitta ute på deras kalas. Gångerna vi inte kunnat göra det är få.
Idag har vi haft riktigt midsommarväder. Ena stunden riktigt varmt och soligt för att sedan ösregna. Trist eftersom vi kom igång ordentligt på utsidan med att plantera m.m Jag fick fem stora fina tomatplantor av min pappa i går + lite andra plantor och dom hann jag precis få på rätt plats innan den värsta skuren kom.
Nu är altantaket snart klart. Kanalplasten kom i fredags och ligger i garget i väntan att få komma på plats. Tror att detta kommer bli fint som snus när det är färdigt. Nu är jag på jakt efter en armeringsmatta som jag ska göra om till spaljé/vindskydd.

I morgon blir en lång dag med möte efter arbetsdagen. Vi ska träffa föräldrar till våra nya barn som börjar till hösten. Kör till jobbet vid 8 och antagligen inte hem förrän 19.30.
Trevlig vecka alla!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Halloj! :-) Tack för din kommentar i min blogg. Kevin vet inte riktigt vad som händer nu...han har sökt högskola men vet inte om han kommer in. Han har tyvärr inget sommarjobb heller så det blir lite rastlöst för honom nu har jag en känsla av. Först så är det massor med skolan och allt och sen är det bara ingenting. Ja, du ser rätt...Teddy är liten. Han slutade växa där under några år och massor av prover togs men så kom han igång igen med växandet men det han förlorat tar han tyvärr inte igen. Jag vet inte riktigt hur lång han är nu men det skiljer inte sååååå mycket mellan honom och Jonathan och Alva. Hoppas den långa arbetsdagen går bra och att du inte är helt slut när du kommer hem. :-)

Kram Helena

Lisa sa...

skönt att få lite iordning, vi ska nog också fixa lite utomhus snart. ha det bra.

Susihus sa...

Grattis på dem! Ja visst är det ett konstigt väder, nu är det riktigt kallt här. Grått och kyligt brrr hoppas att värmen kommer snart igen. KRAM på dig