söndag 24 maj 2009

Söndag

Idag har det varit en riktigt härlig dag!
Först en riktigt lång sovmorgon och efter lite donande här hemma tog jag och yngsta dottern en långpromenad (7km) med ena hunden. Vi gick på 1 timma och 5 minuter och nu är tanken att vi ska slå detta nästa gång. Mina nya joggingskor är underbara!!!
Maken han fortsätter med takbygget och sliter och sliter. Han e duktig han och såååå noga.
Jag har roat mig med mer ogräsrensning, gräsklippning och matlagning.
Idag åkte grillen fram och vi grillade hel fläskfilé och en massa grönsaker.


Har ni testat att "grilla" fetaost? Om inte så gör det. Smaken blir underbar!!


Just nu längtar jag tills min beställning från Adlibris kommer. Älskar att slappa på altanen med en bra bok.
Dagen började med småregn, men nu vid 20 tiden är vädret kanon och vi satt just ute och åt glass och drack kaffe. Nu väntar en ny arbetsvecka och dagen i morgon blir låååång. Börjar 6.45 och slutar 14, men har möte mellan 17 och 20 och jag borde jobba tiden emellan för att förbereda de utvecklingssamtal jag har kvar. Jag får se i morgon hur jag gör.

Önskar er alla en bra kommande vecka!!

6 kommentarer:

Mindi sa...

Ser jätte gott ut. :)~

Kramis
M I N D I

Malin sa...

Så galet gott det ser ut! :-) Ska helt klart testa att grilla fetaost.

Låter som att dina barn är äldre än mina. Slappa med en bok och gå sju kilometer finns inte i mitt vokabulär just nu. :-)

Fotograferande Maria sa...

Hej! TACK för tipset Grillad fetaost ska provas. Kram MAria

Lisa sa...

hejsan, jo vi bodde på campingen, lyllos er som har mycket närmare ;) trevlig vecka på er med!

Susihus sa...

mmmmums va gott! Ja visst har det varit skönt med denna goa sol. Jag har legat och slappat i solstolen och läst lite mellan trädgårdsfixandet. Kram på dig

HUSnrNIO sa...

Otroligt goda tillbehör och fetaosten måste jag bara prova nästa gång grillen tänds här hemma. Verkar dock dröjja ett tag då det både regnar och blåser:(