söndag 10 maj 2009

Nyskodd

Jag har inte lagat mat en enda dag den här helgen och diskmaskinen har fått en ordentlig vila. Vi har kalasat i dagarna två, hos andra!
När jag inte kalasat på god mat, tårta, grillad frukt osv har vi tillbringat tiden i storstan shoppande. Ena dagen för att köpa saker och andra dagen för att byta till rätt storlek. Nu är maken, sonen och jag nyskodda. Maken och jag i joggingskor och sonen i skor att använda i vardagen. Nu väntar joggingspåret på oss och det finns väl inga direkta ursäkter kvar nu när skorna står här hemma ;o)
För övrigt är jag dödligt less på detta blåsande vi haft i en veckas tid. Nu verkar regnet ha dragit vidare i allafall, men blåsten har vi kvar. Jag längtar efter dom där härliga dagarna vi hade i april.

Önskar er alla en trevlig vecka!

3 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Härligt att slippa laga middag hela helgen- vilken avkoppling! :)

Så då ska ni bli flitiga joggare nu då?? :) Jag köpte nya Eccoskor i går, som jag ska promenera i. Får leta fram mina stavar, och bli lite flitigare i promenerandet. Mannen köpte nya joggarskor i höstas - som det var så bråttom att införskaffa- men han har ännu inte invigt dom..fniss. Får "jaga" ut honom ngn dag, hi hi, så att han kommer igång!!
Själv lär jag aldrig bli en flitig joggare tyvärr...foten, som jag bröt för 15 år sedan lär ju aldrig bli riktigt bra, och det känns inte bra att springa på den. Så det blir promenader för min del istället.

Kram kram Camilla

Susihus sa...

Åh va härligt med lite jogging nu då=) Vi kanske ses i motionsspåren, hihi. Ja rackans var det har varit kallt och blåsigt ett tag nu men i går hade vi toppen, soligt och varmt. Fram för fler såna dagar. Sköt om dig
KRAM

maloppa sa...

Låter lyxigt, själv har jag jobbat hela helgen och maken har fixat maten så det är väl iofs lite lyx oxå...
Bra för planteringarna att det regnar men håller med om att det kan sluta blåsa nu, vindstilla i växthuset dock - myyyysigt!
Rabarberchutneyn måste jag bara göra, älskar chutney och rabarber har jag ju i överflöd.
Sprang (hrm småjoggade) vårruset i veckan och skulle oxå behöva nya skor...
Ha d gott i blåsten!