torsdag 21 maj 2009

Kalas......igen!

Vi kalasar vidare. Maj månad går verkligen i tårtans tecken. Vi har redan hunnit med att fira svärfar, min styvfar, svägerskan, ett kusinbarn, barnen har fått en ny syssling och idag var det brorsdotterns tur att firas. Vi bjöds på min brors goda hamburgare sittandes ute i solen och rosa marsipantårta till kaffet. En perfekt meny på ett 5 årskalas. Gårdagens kväll tillbringades hos vänner med god mat och trots att tiden mellan vi anlände dit och man slutade jobbet var oerhört stressad blev kvällen mycket trevlig. I morgon är jag och barnen lediga medan maken jobbar. Jag har bjudit hit mina närmsta arbetskamrater på lunch. Ska bjuda på Ädelostpaj och en Fetaostpaj och till kaffet en underbar Hallonpaj. Pajigt värre.......
Annars lever livet väl med oss även om det finns ett svart litet moln där med lite oro.
Önskar alla en riktigt trevlig helg!

Inga kommentarer: