onsdag 6 maj 2009

Mer växtlighet

Idag har vi haft det jättelungt och skönt på jobbet. Började sent idag vilket var skönt efter två tidiga mornar. Även idag har regnet vräkt ner på fm för att släppa fram solen på em med en hel del blåst. Idag trotsade jag blåsten och gick ut och sådde sallad.





Flyttade ett par vinbärsbuskar (jo, jag vet att man INTE ska flytta sånt nu, men jag chansar)

Rabarberna växer och frodas just nu. Förra året gjorde jag rabarberchutney som blev kanongod till bl.a grillat. Ska göra en omgång i år oxå.




och idag såg jag den första jordgubbsblomman.



Det är en härlig årstid nu!! Allt växer med rekordfart.

Mina hittills planterade kryddor. Slätbladig persilja, basilika och fransk timjan.


1 kommentar:

Dubbelörn sa...

Rabarbern växer så den knakar! I växthuset har gurkan fått sin första blomma o örterna börjar kika fram i min örtagård. Det är ljuvligt!

Men rabarberchutney låter spännande o gott. Kan man få receptet, tack ? Nyheter till grillningen mottages tacksamt *skrattar*.

Kram