söndag 5 april 2009

Livstecken

Man kan inte anklaga mig för att vara flitig med bloggandet precis..........
ag förstår bara inte vad som händer för tiden går så ruskigt fort. Jag trivs riktigt bra med livet för tillfället trots en ganska jobbig undersökning i antågande.
I går hade vi så underbart väder! Man kunde gå i kortare byxor och kortärmat ute. Vi satt tom och fikade ute. Fick gjort en massa på utsidan. Plockade undan på altanen, tog fram möbler, krattat löv och ogräs, rensat jordgubbslandet m.m, m.m
Var vi hurtiga och duktiga så har vi varit motsatsen idag. Idag har solen strålat, men attans vad blåsigt det varit och är det något jag hatar så är det just blåst så jag har mest hållt mig inne idag. En kortare tur i skogen med hunden bara.
Förra veckan testade jag att baka en päronkaka. Blev gott, men den blev aldrig helt uppäten. Ingen hade direkt aptit på kaka.

5 kommentarer:

Vicki sa...

Skulle man kunna få receptet på päronkaka??

Vicki

Susihus sa...

Mmm ser gott ut! Hoppas nu att vi får varmt och skönt i påsk. Glada påskkramar på dig

netha sa...

Den ser riktigt god ut!
Kramis på dig från en annan som inte är så mycket på bloggar längre.

♥ cloudberrie ♥ sa...

Kikar in för att önska dig & din familj en riktigt fin påskhelg!

Kram från Eva

Lisa sa...

å smaskigt, glad påsk!