söndag 26 april 2009

WOW

Vilken helg!!! WOW på alla sätt!! Framför allt vädret.
Lördagen tillbringades här hemma. Vi bjöd hem min bror med familj på fika mitt på dagen och satt ute på altanen. Maken höll på med vårt "projekt underdel altan".
Vi grillad lax till middag och intog även detta på utsidan.
Kvällen tillbringades i tvsoffan med de räkor vi inte orkade äta på fredagen. Makens bror kom hit och vi såg Robinson.
Somnade gott, men sov inget vidare i natt.
Idag har vi på begäran av yngsta dottern varit nere i storstan och köpt skolavslutningskläder till henne och tvillingbrorsan. Gina Tricot är det som gäller nu ;o) Hittade en jättesöt kort klänning i spets och hon är så nöjd. Köpte skjorta och 3/4 byxor till brorsan, men får inse att han får gå upp på herrstorlekar nu. Får byta en dag.......
När vi kom hem fortsatte altanprojektet som nu är klart och vi är supernöjda. Kort har jag tagit , men nu hittar jag inte sladden!!! Förbaskat!!!
ag har rensat och grejat i vårt jordgubbsland och fick skrubba händer och fötter rejält i kvällsduschen.
Nu laddar vi inför kommande vecka som bara är fyra dagar lång. Härligt!
Milla frågade vad det var för "kudde med bord" jag köpt till laptopen.
"Bräda"heter den, kostar 149:- och är alltså en kudde som man lägger i knät och består av en plastskiva upptill där man sätter laptopen för att få den stadigare i knät. Dottern använder den då hon sitter och skriver sina noveller.

Beträffande min sjukdom som Milla oxå frågade om så är det väl så att man redan vid läkarbesöket i februari blev lite fundersam till hur jag hade kunnat få diagnosen Ulcerös colit med så få undersökningar gjorda och läkaren som gjorde denna undersökningen tyckte väl oxå att det kanske inte ser ut som Ulcerös colit utan något liknande som är lindrigare, men dock kronisk. Jag gissar att jag kommer att få ett mer tydligt svar av läkaren som remitterat mig. Dvs så har jag en kronisk inflammatorisk sjukdom i tjocktarmen, men man är väl inte ense om vilken.

Nu ska jag sova!!!!

6 kommentarer:

Kristin sa...

Du måste ha stora barn!! :-)

En av mina tvillingtöser köper gärna XS någonstans, men de passar båda 158 och äldsta har även en del i 146/152 som hon passar.
Och äldste sonen, som ju blir 14, kan utan problem ha 170... eller S i herrstorlek.

Tråkigt bara att det brukar bli dyrare med vuxenkläder... :-)

Måset också fixa skolavslutningskläder...nån gång..

Milla sa...

Tack för alla svar ! Den där kudden ska spanas in. Man blir ju sittande en del på olika ställen med sin laptop, om det inte är jobb så tittar jag ju en del på webbtv.

Kristin sa...

*Hehe*...tja, vet faktiskt inte vad som räknas för medel i 13-14 års åldern? Har googlat lite utan resultat.
Men jämfört med andra barnen i klassen är de nog rätt så medel, inte korta, men inte långa heller. Tjejerna har alltid legat strax över medel på BVC kurvan och sonen ganska så exakt medel... verkar följa detta fortfarande. Men snart skjuter väl sonen iväg...han blir ju 14 nu, är 164/5 lång och bara VÄNTAR på den dagen han växer förbi sin arma moder som inte är mer än 167 lång... Tjejerna var 152 och 155 när de mättes strax före eller efter jul (minnet...bra men kort) ;-)

Mindi sa...

Vilken bra kudde! :)
Jag brukar använda laptopväskan som underlägg och det underlättar ju lite. :)

Vi är också klara med skolavslutningskläderna nu. SKÖNT!

Kramis
M I N D I

Kristin sa...

Ja då verkar de vara rätt så jämna ändå :-)

Hoppas ni haft en underbar dag - här har det varit full sommar - så skönt!!!

Anna sa...

Hmm den där "kudden" har jag oxå tittat på. Finns ju en lyxigare variant på bosign..
Frågan är om den på ikea är stor nog, min laptop är ganska så stor....
Ha det gott! :)

ps. laxen blev fin :)