fredag 24 april 2009

Äntligen klart

Äntligen är det gjort och jag kan släppa "orosmolnet" som hängt över mig sen i februari då jag fick veta att jag skulle behöva göra den här undersökningen igen. Egentligen har jag inte varit direkt orolig för jag gjorde den för 6 år sedan och tyckte det var skapligt enkelt, men det ska ju ändå göras.
Det gjorde bara liiiiite ont när man skulle igenom ett trångt avsnitt i tarmen, men efter att ha fått smärtstillande gick resten smärfritt. Läkaren sa tom att "tänk om man alltid hade såna här bra patienter" så jag var nog rätt duktig ;o))
Undersökningen jag gjort, såg att någon frågade, är en koloskopi. Dvs en kameraundersökning av hela tjocktarmen och en bit upp i tunntarmen. Tarmen såg bra ut och antagligen kommer jag få min diagnos Ulcerös Colit ändrad till något annat.
Som sagt det är såååååå skönt att ha det gjort. Eftersom man får en del lugnande så var maken med eftersom jag inte fick köra bil och efter sjukhusbesöket åkte vi och åt lunch sen var vi in en sväng på IKEA där jag bl.a köpte tyg till en duk till matsalsbordet och en kudde med bord till laptopen. Sen veckorhandlade vi, hämtade barnen och åkte in till vår lilla stad där det var stor marknad. På vägen hem köpte vi med oss resten av virket vi behöver till delen under altanen och sen gick jag och näst äldsta dottern en sväng med hundarna. Jag tror att jag kommer att sova gott i natt ;o))
Men först ska jag baka pizzor till barnen och vi vuxna ska äta färska räkor och drick vitt vin.

Ha en underbar helg alla, det ska jag ha!!!

2 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Vad skönt att undersökningen gick bra, och att tarmen såg bra ut!! Jag har också gjort en koloskopi för 8 år sedan, och jag minns det som väldigt obehagligt!
Vad får du för diagnos nu då?

Ha en bra helg!

Kramis Camilla

Milla sa...

Härligt att ha det avklarat, känn dig stolt! Är sjukdomen "över" då eller har de gett fel diagnos tidigare? *nyfiken*
Sen blev jag väldans nyfiken på vad den där "kudden med bort" till laptopen är?!! Det låter som gångbart hemma hos oss, laptopfolket. Kram!