måndag 13 april 2009

Härliga dagar

Har haft en låååååång härlig påskledighet!!! Antagligen har jag inte haft så mycket längre än alla andra, men den har faktiskt känts riktig lång. Dessutom hade jag semester i måndags så jag hade bara tre dagar jobb innan det var fyra dagar ledigt igen. Denna vecka blir ju bara fyra dagar och även kommande vecka jobbar jag bara fyra dagar. Fast anledningen till att jag är ledig en dag den veckan är ett sjukhusbesök jag helst hade velat slippa, men det är bara att bita ihop.
Dessa fyra dagar har varit underbara. Vi har umgåtts med släkt, med vänner, ätit alldeles för mycket godis och grillat en massa! Tänk att det varit så ljuvligt väder att vi kunnat sitta ute och fika, varit ute i bara t-shirt. Dessutom har jag läst TVÅ böcker under dessa dagar. Har hittat en svensk författare som bor i närheten och som var riktigt bra. Nu ska jag hitta hans tredje bok oxå.
Idag har jag grejat en hel del ute och just nu är jag alldeles stel i kroppen och händerna är alldeles torra av allt arbeta i jord. Vi har som vanligt en massa planer om vad vi ska förändra, bättra på osv. Problemet är väl bara att vi oftast inte får så mycket gjort för vi vill göra allt samtidigt så nu har vi bestämt oss för vad vi ska börja med i allafall. Det blir underdelen av altanen. Vi har en ganska hög altan som går runt 3/4 av huset och under den ska det upp liggande ribbor. Detta skulle ha gjorts redan för två år sedan då vi bytte altanstaket, men som sagt........
Jag har tagit en hel del kort i helgen, men inte lagt in dom ännu. Lägger in den en annan dag istället.
Självklart ska jag lägga in receptet på päronkakan Vicki. Har ett ljuvligt recept på en sallad som vi åt till grillad kyckling som jag tänkte dela med mig av oxå, men nu måste jag lägga mig. Är toktrött även fast jag fick riktig sovmorgon i morse.

Önskar alla en trevlig vecka!

Inga kommentarer: