lördag 21 mars 2009

skor skor skor

Idag är det VÅR ute!!! 10 grader varmt och strålande sol.
Nu på em har vi gått en promenad på en mil i raskt takt. Känns gott i benen.
I morse kom vi upp riktigt tidigt trots att vi hade "krogjour" i natt. Vår nyblivna artonåring var för första gången på krogen och skulle ringa hem då vi skulle möta upp bussen. Så vid 3 tiden var det dags att vakna och sen var det svårt att somna om, men jag var ändå riktigt pigg vid 8 tiden i morse.
Kl 10 var vi och fyndade skor. Stan hade ett slags jippo som en del av butikerna hakat på och en av skobutikerna erbjöd en att köpa en påse för 500:- och sen få fylla den med så mycket skor man fick plats med. Givetvis utvalda skor och inte alla i butiken. Vi fyllde påsen och fick med oss 11 par skor hem till ett värde av 6000:-!!! WOW! maken fick ett par Vagabond, jag fick två par och resten är till döttrarna som var lyriska.
Alla skor förutom makens.

Idag är näst äldsta dottern på fest, men sover över så i natt sover vi förhoppningsvis bra, yngsta dottern har en kompis här över natten och äldsta dottern ska ha hit tre vänner och vi vuxna, vi ska se Robinson i kväll.

Ha en trevlig lördagskväll!

4 kommentarer:

Susihus sa...

Vilken härlig skopåse ni fick mer er hem! WOW ja visst vill man sätta på sig vårskor nu och stänga in stövlarna...
Må bäst
KRAM

maloppa sa...

Vilket fynd! Eftersom jag är så ruggigt kräsen o velig när det gäller skor gick jag förbi och köpte lite tvålar i ståndet brevid... Gillar INTE att köpa skor så jag är lycklig när jag väl hittar ETT par.
Kul initiativ med marknaden, hoppas de kör nästa år också. Visst ska vi försöka ses, ha det så gott tills vidare.

Vicki sa...

Du verkar ha gjort ett bra klipp när det gäller skorna??

Skönt nu när våren och värmen börjar att komma!!!

Vicki

Mindi sa...

Vilket fynd. :)

Kramis
M I N D I