lördag 7 mars 2009

Halv 8 hos mig


Har ni sett "Halv åtta hos mig" på Tv4? Det är ett av mina favoritprogram just nu. Dels så är det jättekul att få "titta in" hos andra och se inredning, stil och smak och sen så älskar jag ju nya recept och det får man en hel del. Ett snabbt och rappt program som sänds fyra gånger i veckan.

Fast nu sista gången var det rätt knäppt. Då är dom hemma hos den sista deltagaren som får mycket beröm för sin mat och deltagaren som uttrycker att hon aaaaldrig smakat bättre och att maten var gudomlig ger betyget 4???? 10 är högst. Hon motiverar det med att "jag ger bara en fyra för jag vill ju vinna". HALLÅ!! Prispengarna är på 15000:- så det överlever man väl, men så kan man väl inte göra!? Som TUR var så vann hon ändå inte tack vare denna fula grej utan kom på delad SISTAplats. Så någon rättvisa blev det trots allt.

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Jag gillar också det programmet o blev lika upprörd som du.
Hon som vann höjde ju också maten till skyarna o gav trots det ett ganska dåligt betyg.

Men... så kom jag på att programmet denna gång gjordes i Stockholm o det var stockholmare vi hade att göra med... så

Beteendet säger mer om dem som personer o kanske även om stockholmaren som person... Att alltid se till sin egen nytta i första hand *skrattar*.

Caroline sa...

Jag håller med, det är ett bra program, och det var en riktig liten skata som fulröstade det där! Så tråkigt, så pinsamt för henne. Jag gottade mig åt faktumet att det inte hjälpte.

Räpa.

Milla sa...

jag har fastnat för programmet med, NÄR det är intressanta personer, för det har det inte varit ibland. Lite kul med Helge Skoog med tycker jag. Ofta är det intressanta recept också, som man kan tänka sig att prova!
Ja fulröstning var det minsann!

Susihus sa...

Det programmet har jag aldrig sett...Ha en skön helg. KRAAAAM

Camillas blogg sa...

Jag har inte sett detta programmet alls, men det verkar kul att få lite matinspiration!

Kram på dig!
Camilla