fredag 20 mars 2009

18 år

Del av buffén

Veckorna går och går......
Denna vecka har jag bara slutat tidigt en dag så dagarna har känts lite långa, men vad gör det när vi haft så otroligt härligt väder!!! Dessutom är det just redan när jag börjar 6.45, för inte lång tid sen var det mörkt när jag började 8.30.
Har kommit igång med våra långpromenader och det är så skönt. Jag älskar att gå och skulle nog kunna traska hur långt som helst. Behöver dock köpa mig ett par nya skor att gå i.
Vi har en nybliven 18 åring i familjen. En 18 åring som är på krogen för första gången idag, som kom hem och hade piercat sig i tisdags.......vad säger man? Kanske ska man vara glad så länge det håller sig till detta.
Firade henne gjorde vi förra helgen. Gjorde en buffé med kallskuret, potatissallad och frukt och grönt. Fick användning av alla mina fina fat jag har och som bara brukar innehålla frukt eller ljus annars. Födelsedagsbarnet var nöjd med sin dag. En massa pengar, ett kamerastativ och nästan ett helt körkort.
Marinerad kycklingfilé (Tack för receptet Milla)
Här under däljer sig mitt MINEfat
Dubbelmarinerad fläskfilé på fat från Bruka design

Potatissallad (underbart god) på fat från Mateus

2 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Gud vad gott det ser ut!! :) Blir ju SÅ sugen!!
Tänk att äldsta dottern är SÅ stor nu..18 år..Var hade hon piercat sig då?
Dotterns klasskompis fick piercing i naveln i 13-års present! Lite väl tidigt tycker jag.

Kram Camilla

Milla sa...

Vilka fina festfat! Hoppas kyckling blev god ja, jag gillade den skarpt. Speciellt när den fått gona till sig länge! Tänk att de går ute på krogen nu kidsen ... tänk vi sa aldrig "krogen" förresten förr när man skulle ut, man sa nog bara att man skulle "gå ut", hö. Jadu det där med piercing hörde jag nåt om. Min E pratar om tatuering ibland och piercing skulle hon inte ens våga nämna för hon vet totalt vad jag tycker, NEVER att jag skulle ge en minsta krona i bistånd till nåt sådant och veta att hon valde att göra en sådan sak framför något annat, så hon får vackert vänta tills hon typ har helt egen inkomst själv. Demon-morsa är jag i det fallet *haha*.