söndag 27 december 2009

Shopping

Idag körde jag och mina tre döttrar + en kompis till den ena ner till stan för att shoppa. Tur i oturen trodde vi att affärerna öppnade 10 (man blir ju rätt snurrig bland alla röda dagar) och var där 20 minuter för tidigt. Tur var väl det för jisses vad folk det blev strax efter det att dom öppnat. Tyvärr var dom rödvinsglas jag skulle inhandlat slut, så nu får jag jaga vidare :o( Två av döttrarna hittade i allafall nyårsblåsor och jag hoppas att även den tredje gjorde det. Hon och kompisen gav sig av på egen hand och hon är inte hemma ännu. Jag fyndade två scarfs för halva priset och på vägen hem tog vi svängen om IKEA, mitt andra hem. Och för övrigt dit nästan hela min lön går nu för tiden ;o) Köpte tyg till kuddar i soffan, men när jag kom hem såg jag att det skulle bli toppen som gardiner till köket så det får nog bli några fler meter. Lite ljus kom med hem som alltid då man är där, två hyllor till köket, två luckdämpare och så hittade jag vita linneservetter till nyår och dom var det dessutom rea på! IKEA är verkligen toppen!

Servetterna och en lite blänkare av köket!


Nu har vi precis ätit en jättegod auberginegratäng till lite kött. Den var verkligen jättegod!Gratängen i slutfasen, en massa mozzarella ska på oxå.

I morgon ska vi shoppa vidare. Då ska det beställas tapet och färg till köket, köpas skyddsfilm till den nya mobilerna, skumpa m.m Tycker jag det är jobbigt att shoppa?! Nä, inte speciellt ;o))

2 kommentarer:

Milla sa...

Kul å se dig på bloggen igen! Snygga servetter, ska till Ikea imorrn tror jag så kan ju kanske kolla in dessa. Gratängen såg god ut, men vad är det där vita ovanpå om det inte är mozarella? Tyvärr är det bara jag som gillar aubergine i familjen, men man kanske kan luras... Kram Milla

maloppa sa...

Vilken tur att du letade rätt på mig, hade ju alla bloggkompisar på gamla bloggen så jag har inte kommit åt den på evigheter. Det blev Invita kök och det kommer v 3-4 och i februari kommer snickaren loss. Ska bli sååå spännande. Ditt kök ser jättefint ut, det lilla jag kunde se... Har du ngt ledigt de kommande veckorna? Skulle verkligen vara kul att ses... Kramar!