måndag 28 december 2009

En ledig dag

En av de nysydda kuddarna. Kuddöverdraget på kudden bakom är oxå från IKEA fast köpt färdigsytt.


I natt sov jag urdåligt. Jag gör tyvärr det ibland. Fördelen denna gång var att jag visste att jag var ledig idag och inte behövde gå upp jättetidigt. Just nu är jag SÅ glad över att jag tog ledigt dessa tre dagarna. Måste börja läsa en avhandling inför min sista uppgift snart oxå.
Idag har vi kört näst äldsta dottern till jobbet på morgonen och sedan har vi varit runt i affärer och köpt nytt minne till en mobil, skyddsfilm till mobiler, ljusstakar till nyår, beställt tapeter till köket osv Avslutade med att handla inför nyår. Var halt som attan på vägarna :o((
När jag senare åkte för att hämta dottern på jobbet var jag vägen om Hemtex och en julbock fick följa med hem. 29:-!!! istället för 99:-.

Min nya bock! Tomten bredvid är över 40 år gammal!!

I morgon ska jag hålla mig hemma så mycket som möjligt och greja inför nyår. Blir nog ganska lungt här hemma. Yngsta dottern sover hos en kompis, äldsta och näst äldsta ska till stan och sonen sticker säkert till en kompis.

2 kommentarer:

millandante sa...

Tänk vad många detaljer det är att fixa med jämt..!
Imponerande att du pluggar och jobbar 100%!! Är det vidareutbildning eller något helt nytt? Själv vet jag inte riktigt vad det blir ännu, har mina funderingar men vi får se under våren..
Härligt att fynda bocken till det priset!!
Kram

Camillas blogg sa...

Hejsan!

Vad kul med en massa nya inlägg här när jag tittar in! :)
Så roligt att läsa vad ni har för er! Ser med spänning fram emot att se lite bilder på ert nya kök!
Ha det så bra nu i nyårshelgen!

Kramar Camilla