tisdag 29 december 2009

Jag är en värsting

I dag tröttnade jag och besökte läkaren för andra gången på tre veckor! Jag fick ju så ont i halsen och hosta för tre veckor sedan, fem dagar efter vaccinationen mot baconfebern. Var sjukskriven och sökte läkare som bedömde det som en biverkning av vaccinationen om än något senanländ sådan. Det halsonda gick över, men jag har ändå känt mig halvrisig, hostig och tjock i halsen hela tiden. Sen tre dagar tillbaka har jag känt mig tjockare i halsen och är så himla trött. Åkte ner till idag och fick en tid hos läkaren med en gång. Han tog halsprov och sänka, men allt var bra och han sa att detta var virus. Frågar vad jag jobbar med och när jag berättar att jag jobbar på en förskola börjar han gapskratta och säger "Ja, det är ju såna som dig vi brukar kalla "värstingar". Berättade för honom att jag faktiskt tänkte tvärtom i detta fallet. Hade jag haft en halsfluss som var obehandlad kunde jag faktiskt smitta väldigt många barn. Han blev tyst för en stund och sa att "ja, åt det hållet hade han inte tänkt". Skit samma om jag är en värsting eller inte nu vill jag bli av med skiten jag drar runt på. Vem har lust av avsluta ett år för att påbörja ett nytt med ett virus i kroppen? ;o))
Om Maloppa vågar med tanke på smittor osv så kommer hon och hunden på besök i morgon. Ska bli jätteroligt att träffa henne igen. Sist vi sågs var det sommar. Vi bor inte alls långt ifrån varandra, jag passerar henne tom till och från jobbet, men vi är båda arbetande deltidsstudenter med stora familjer. Jag i slutet av en köksrenovering och hon i början av en, så att våra möten blir mer sällan har sina förklaringar.
Bjuder på en större titt av köket. Det är småpill kvar så jag vill ine visa riktigt allt ännu. Roligare då det är klart.

3 kommentarer:

Gotlandsliv sa...

Hej och tack för besöket hos mig! :)
Ja, vi har glasmosaik i fönstret, och det tycker jag funkar jättebra. Lätt att hålla rent, och passar snyggt ihop med glasskivan. Den fick vi för övrigt fast med silikon. Hör av dig om du undrar över något mer!
Lycka till!

Kram, Caroline

petra sa...

Krya på dig.
Åååhhh, ser fint ut i köket. Jag vill verkligen oxå göra nytt kök här hemma.

Stor kram

Unknown sa...

Åhhh så kul att se en glimt från ert kök! Ser jättefint ut ju! Hoppas du kryar på dig!

Kram Helena