lördag 2 oktober 2010

Vaknade strax innan 8 idag trots sovmorgonschans. Det är rätt så gott att komma upp på morgonen när man är ledig så dagen blir låååång. Huvudsaken är ju att man inte är trött när man vaknar.

Härlig lördag!!!
Jag tror att detta kan bli en riktigt härlig dag. Vaknade som sagt rätt tidigt trots oplanerad dag och åt frukost tillsammans med sonen som var den enda av barnen som var vaken. Maken var försvunnen sen någon timma tillbaka. Efter frukosten tog vi på oss "skitkläder" och gick ut och började rensa på utsidan med allt som måste undan och tömmas innan vintern. Jag tror minsann vi hann med det mesta. Alla växter som inte ska övervintras är tömda, tomaterna avplockade, hinkar m.m avspolade, utemöblerna ihop och undanplockade, altanen sopat m.m. Attans vad SKÖNT det känns att vi fick gjort det idag. Kvar är våra stora olivträd som på något vis ska förflyttas in i garaget för övervintring och så ska grillen rengöras och flyttas undan.

Någon kikar fram ur ljungen och undrar vad som händer där nere på altanen.

Vi har inget växthus så många av våra tomater hinner inte mogna innan vi måste rädda de från frosten. Nu får de ligga i det fina Mateusfatet och mogna efterhand.
Nu börjar döttrarna vakna till liv, och de har verkligen haft sovmorgon ;o) sonen sitter med sitt nya spel och jag faktiskt lägga mig och läsa boken jag håller på med och senare idag bär det av på kalas. Som sagt, jag tror det kan bli en härlig dag!
Vad ska Du göra idag?


3 kommentarer:

Milla sa...

Jag tog mig en sovmorgon, kom upp halv 10, rackarns vad skönt det var!! Sen har det städats, varit lite på stan och nu är jag rastlös framåt kvällen.... grabbsen ser på fotboll. Är det så här man ska ha det framöver???
Kram *Milla ***

Milla sa...

Hoppas söndan blev likabra! Du har en sak att hämta hos mig !!
Kram Milla

A House With A View sa...

Vilka häärliga bilder! Vovven är ju bara så underbar bakom ljungen :)) Ser jättefint och inbjudande ut på verandan!! Kul att få lite ordning inför hösten, här står allt stilla, suck... Har alltför mkt plugg och deadlines... Men är såå sugen att få lite fint!

Stor kramiz aka