tisdag 20 april 2010

Studera

Det är nästan exkat ett år sedan jag precis hade skickat in mina ansökningshandlingar till universitetet och sedan höll mina tummar hårt hela våren och en del av sommaren för att komma in. Året därpå ansökte jag för sent och stod som 3:e reserv, ett år då dom beslöt att inte ta in några reserver :o(
Jag kom in och nu har det snart gått 9 månader sen jag blev student. Sådär på äldre dagar......
I början av maj åker jag iväg igen och avslutar kurs två och påbörjar kurs tre. I augusti har jag redan avverkat ett år av de fyra som utbildningen tar. Vad tiden går fort och vilken tur att jag äntligen kom till skott.
Jag gillar att läsa trots att det många gånger är frustrerande innan jag fattar vad det är som vill att jag ska åstadkomma, sen släpper det och skriva har jag alltid gillat och haft lätt för så då går det som en dans.
I dag är jag mest frustrerad över att den person som har en bok som jag behöver innan helgen envisas med att inte lämna tillbaka den till biblioteket :o(((( Surt om jag ska behöva köpa den för närmre 300:- när jag kan låna den gratis.

Inga kommentarer: