söndag 18 april 2010

Nytt, men gammalt






Imorse fick sonen fart på oss och tog oss hemifrån redan kl 9.30. Han ville bli körd dit lillkusinen skulle spela fotbollscup och hejja på laget.
När vi kört honom kom vi liksom av oss............gick det för fort?? Vad skulle vi hitta på? Ja, IKEA funkar ju alltid, eller hur? :o)) Vi åkte dit och som alltid blir det lite smått med hem. Vare sig man ska ha, behöver eller önskat sig. Lite gröna servetter, ett grönt blockljus, en lila lampa och en hylla till dottern, en växt till köket och lite vita blockljus fick följa med hem.
Var uppe en sväng på vinden och letade efter en hylla jag vet vi har där. Hyllan hittade jag inte, men jag hittade en smidesljusstake vi hade framme på 90 talet och som sedan fick flytta upp på vinden. Nu tyckte jag helt plötsligt att den faktiskt kunde få passa in igen, i vårt nya kök. Jag har tagit ner den, fyllt den med ljus och så ska jag känna på det några dagar.

3 kommentarer:

Milla sa...

En sån ljusstake har jag mä, den står i vardagsrummet just nu med grå ljus. När jag fick den var det poppis med pråliga ljushållare (slutet på 90-talet?) som man skulle klä den med men den är ju finast helt stilren. Kram!

Mina dagar sa...

Hihi...en sån har vi nog alla haft! Den var ju sååå inne ett tag;)
Jag tycker som du att den faktiskt funkar igen!
Den passar jättebra där hos dig!

Kul att hitta hit förresten:)
Ha en fin dag!
/Eva

Mindi sa...

Fniss ja en sån där hade jag också... men tillslut blev jag så less på den så jag gav bort den. ;)
MEN nu ser jag ju att den faktiskt är fin igen. ;)

Kramis
M I N D I