torsdag 24 september 2009

Dag fyra

Fortfarande hemma, dag fyra!! I morgon SKA jag jobba.....tror jag. Fördelen är att jag i allafall har hunnit plugga en del med hjälp av lite Ipren. Yngsta dottern är hemma idag, lätt feber, huvudvärk och halsont. Nu har vi bara en familjemedlem kvar innan alla haft det.
Idag åker näst äldsta dottern med en av Stena båtarna och stylar passagerare. Hon läser till frisör och är där med två kompisar från skolan för denna uppgift. Ute blåser det storm så hon fick lite sjösjukepiller innan hon åkte. Ska bli spännande att höra hur hon haft det sen i kväll.
I går skulle jag varit på fotokurs, men som tur var gick den att boka av så nu kan jag boka mig på en ny. Tur på sätt och vis att jag fick en anledning att boka av för just nu ligger fotoinspirationen väldigt lågt och det är ju roligare att gå kursen när man är igång.
Nu äntligen håller vi på att rita på vårt nya kök!!!! Kan vi kanske ha ett nytt kök innan jul?! HOPPAS!

4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Vi gick till 3 olika köksleverantörer o bad dem rita förslag o KVIK var de som hade bästa lösningen.

Fr det att vi rev ut köket tog det bara 2,5 vecka tills alla grejer fanns på plats igen ;). Raketfart! Och då rev vi ändå golv o drog om vatten o avlopp :D.

Lycka till!

KRam

Dubbelörn sa...

Javisst helt gratis o inte förbinder man sig heller till något. Det är svårt att se olika lösningar själv, man är så låst i sitt tänkande. Men köksfirmorna är proffs o hittar helt andra lösningar! Trodde t ex aldrig att vi skulle få plats med en köksö!

Jag ritade upp köket o skrev upp alla mått, sedan tog jag även bilder o gick till de olika firmorna. Fick sedan komma o se förslagen. Vi fick tre helt olika lösningar o som sagt KVIKS var helt outstanding!

Sedan hade vi kanonbra hantverkare som inte bara var proffsiga utan också snabba ;).

Kram

Milla sa...

Hoppas du blir frisk nu i helgen! Spännande med kök, det är lite svårt att veta till en början om man vill fokusera på själva planritningen eller själva köket man vill välja, tyckte jag när vi höll på. Tre år sen nu! Men vi är supernöjda ännu, och det är ju själva planlösningen som blir det mest spännande. Ni har jag stort kök så det finns väl många möjligheter kan jag tänka mig! Kram Milla

Susihus sa...

Krya på dig din stackare! Kram