måndag 29 december 2008

Sömnlös

I dag skulle jag börja jobba kl 6.30 och tänkte därför komma i säng i tid i går kväll. Som vanligt så gjorde jag det ändå inte utan la mig vid 23 tiden. Jag var hopplöst klarvaken och låg vaken ända till 02.30!!!innan jag somnade. Inte speciellt frackt att vakna tre timmar senare av klockan. Det gick och konstigt nog har jag inte varit det minsta trött idag. Nu känner jag det komma smygande och jag HOPPAS att jag kan sova ordentligt i natt.
Vilken dag vi haft på jobbet idag! Sex barn och sex personal! Nu kan vi snacka personaltäthet *s* Fick gjort en massa saker vi behöver göra inför vårterminen och som är svåra att hinna med när vi har alla barn. Dessutom gick jag redan 12.45 eftersom jag tog tåget hem. Min snälla make körde mig kl 6.00 i morse för att dom skulle kunna ha bilen till badet sen och så tog jag tåget hem + gick dom 4 km ända hem. Kallt som attans, men nyttigt.
Övriga familjen, rättare sagt tre av dem, hade haft en bra dag med mycket bad.
Nu har vi precis varit och handlat inför nyår. Både mat, vin och skumpa.
I ugnen står bakpotatis och snart ska jag börja med köttet.

Ja, just det! ÄNTLIGEN hittade jag ett silverfärgat ljus till min cultstake här intill. Det var helt omöjligt att få tag på i stan i helgen.

6 kommentarer:

Milla sa...

Hejdu men har du startat en ny blogg, fick lista ut en kort stund vem det var som låg bakom den men det var ju inte så svårt :=)
Har du meddelat det på gamla bloggen, tyckte inte jag sett nåt ....

Camillas blogg sa...

Hej!! Vad kul med en ny blogg!! Jag hade bara köttfärs med tacokrydda i mina piroger.

Vi hade också mkt personal precis innan jul. Den 23:e var vi 8 personal och 4 barn!! Fast jösses, vad man hann med mkt annat såsom dokumentation osv.

Kram Camilla

Dubbelörn sa...

Härligt att hitta dig här :).

Här är planeringen klar inför nyåret, imorgon sker inhandlingen o sedan är det full fart in i det sista... som vanligt *skrattar*.

Stor varm nyårskram till dig

Anonym sa...

Hej!

Tittar in här på din blogg. Hoppas du sover gott nu då :-) Själv jobbade jag senast 23 dec och är ledig till 7 jan, skönt!
Har också handlat till nyår idag, några vänner kommer hit till oss och firar, men vi delar på inköp och lagar tillsammans.

Mvh Maria (tvillinglistan)

Mindi sa...

Roligt att du är i gång igen och nu verkar jag kunna kommentera dessutom. ;)

Kramis
M I N D I

Anonym sa...

Hej där!Kul med ny blogg!

Har precis skickat iväg maken att handla det sista till nyårsfirandet...vi ska vara hemma och fira med goda vänner.Våra ungdomar och deras ska vara med...jättekul att de fortfarande vill vara med..de äldsta är tjugo =)

Gott nytt år på dej och vi hörs!

kram/tina