tisdag 30 december 2008

Friden


Idag blev en härlig dag på jobbet. 10-14. Nu är jag ledig en vecka och ska bara njuta. Träffa vänner, greja här hemma eller bara vara.

Ska försöka fixa så mycket som möjligt här hemma i kväll så vi kan ta en ordentlig sovmorgon i morgon och sen gå en långpromenad med hundarna.

I kväll ska jag göra som i gårkväll. Sitta på min fårskinnsfäll i soffan framför brasan med laptopen i knät och surfa medan jag slötittar på Tv. Skillnaden från igår ska bestå i ett glas vin ;o)


Vi har planer på att besöka Österlen i sommar. Detta har vi velat göra i flera år, men det blir aldrig av. I morse när jag körde till jobbet hörde jag på radion om en "pizzeria" långt ut på landet i Kivik där radioprataren varit och velat boka bord. Det hade inte funnits ett bord att få på fyra dagar pga att stället är så populärt!!! Visst blev man nyfiken och nu när jag kom hem surfade jag runt och hittade stället, FRIDEN. Hit skulle jag vilja åka om jag nu kommer så långt som ner till skåne. Någon som känner till stället eller kanske tom varit där?

Sen hoppas vi få komma upp till Bergslagen i år och hälsa på *blinkblink* till någon ;o)


Avslutar med att visa er vår fantastisk fina gran. Ser inte alls så fantastisk ut på kort som den är i verkligheten. Det är en kungsgran och våra vänner som var här i helgen trodde inte på oss när vi sa att det inte var en plastgran.

Till alla

Gott Nytt År!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

*Svar till mammatillflera:* Så kul att du länkar till mig!! Du vet väl om att du kan prenumerera på min blogg på *bloglovin*? På så vis missar du inget inlägg.
Vad roligt att du också har en hovawart!! Det är inte många som har en sådan hund.

Mindi sa...

Vad glad jag blev, ni är SÅÅ välkomna så det måste vi planera in. Jätte kul!!! Jag drömmer också om Österlen och jag hoppas varje sommar på att få komma dit. Kanske till sommaren??? Och då blir jag ju nyfiken på denna pizzeria? Var på Österlen ligger det? Jag har en gammal bästis-brevis som bodde i Kivik tidigare och vi kanske kan höra med henne? :)

Jätte fin gran... du såg vår va??? ;) Men djurvän som jag är låter jag katterna få hållas. ;D

Kram kram
M I N D I

Anonym sa...

*Svar till mammatillflera:* Yambos pappa är svart med tanfärg, medans hans mamam är ljus. Alla Yambos syskon blev ljusa också.

Anonym sa...

Å vad roligt med ditt inlägg hos mig... Tack vännen ! Och jätte skoj att du också har startat ny blogg. Gissa om jag fick fundera lite innan jag fattade att det var DU.

Jag ska fixa länkar på min sida också vilket jag inte hunnit så då kan jag lägga in din länk där.

Vännen, jag hoppas att du och din familj får en jätte mysig Nyårsafton imorgon. Vi kommer säkert också får det bra... fast nu varnar dom om värsta stormen just här imorgon... ca 25-30m/s... Undrar just hur alla raketer kommer åka då... hm...

Nyårskramar från mig till dig !

Kram Kram

Lilla huset på prärien sa...

Hej! Tack för din gulliga hälsning :) Måste säga att jag tycker det låter YTTERST mysigt att sitta på fårskinnsfällen med ett glas vin och sen bara kunna gå och lägga sig när man vill... Önskar att jag kunde göra det också. Men nu är det bestämt att vi ska till vännerna... där är iofs inga krav, men det är skönast att vara hemma tycker jag!

Gott Nytt År!!

Kram Jenny

Anonym sa...

Hej!
Tusen tack för din kommentar hos mig :)
Det är alltis så kul med nya bloggare!!

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

KRAM!!
//Jessica

Mindi sa...

*** GOTT NYTT ÅR!!! ***

Stor kram från
M i n d i
=^..^=

Hem och Lycka sa...

Vilken vacker gran!

En resa till Österlen rekommenderas starkt, har varit där och vill snart tillbaka igen, otroligt vackert!

Gott nytt år! kram