lördag 27 februari 2010

Mat

Bild från passionformat.se

Dagen idag har inneburit mycket mat och många nya smakupplevelser.I morse blev vi hämtade av goda vänner och tillsammans körde vi ner till Göteborg och mässan "Passion för mat". Å, vad mycket gott jag provsmakat. Struts, viner, kaffe, marmelader, ostar i mängder, frukter, potatis, glass, nötter, kex, oliver, tapenader m.m, m.m ,m.m Köpte med oss ost, tomatblandningtill bruchetta, grantäppelvinäger och bröd hem. Har du missat årets chans till denna tillställning kan jag rekommendera dig att besöka den nästa år eller i morgon.

Senare samma dag var det dags för kalas. Makens bror fyllde år och hans sambo som är från Vietnam hade gjort en massa mat med ursprung Asien. Nu står magen i fyra hörn!!!! Men plats finns för lite lördagsgodis till en bra film ;o)))) Nä, jag är inte vidare förtjust i melodifestivalen ;o)


1 kommentar:

Proforma sa...

Se där... då var vi där kanske samtidigt! Visst var det mycket man fick smaka, jag kände mig riktigt mätt när jag gick därifrån.
Ha det gott!
Irene